Managementassistentie (of: vervelende klussen die nu eenmaal bij ondernemen komen kijken)

 

  • E-mail lezen en beantwoorden
  • Agenda beheren, afspraken maken, bevestigingen sturen
  • Lunch-/dinerafspraken maken en restaurant reserveren
  • Afstemmen met leveranciers over uitbesteding en levering
  • Digitaal archief opzetten
  • CRM-systeem bijhouden, visitekaartjes verwerken
  • Back-up draaien van bestanden
  • Je planning en deadlines helder in kaart brengen én in de gaten houden
  • Versturen e-mails, brieven, brochures, enz.
  • Je contracten- en offertetraject bewaken: van opstellen tot versturen tot follow up

 

 

Trainingen, vergaderingen en evenementen

 

  • Draaiboek opstellen
  • Uitnodigingen en bevestigingen versturen
  • Nabellen genodigden
  • Locatie, catering en overige faciliterende partijen regelen
  • Documentatie of trainingsmateriaal verzorgen en printen of laten drukken
  • Presentaties uitwerken en opmaken
  • Linker- en rechterhand tijdens het evenement
  • Evaluaties opstellen en versturen
  • Na afloop presentaties of andere toegezegde informatie toesturen
  • Vergaderagenda opstellen
  • Vergaderstukken voorbereiden
  • Notuleren

 

 

(Online) marketing

  • Digitale nieuwsbrieven versturen
  • Schrijven en verwerken van teksten voor specifieke marketingacties
  • Social media: marketingstrategie bepalen en plan van aanpak opstellen
  • Social media: berichten schrijven en afbeeldingen ontwerpen
  • Social media: berichten plaatsen en inplannen
  • Social media: profielen/groepen aanmaken
  • Social media: Facebook advertenties
  • Websiteteksten updaten
  • Webinars inplannen
  • Aankondigingen webinars schrijven of redigeren en op de website plaatsen
  • Uitzoeken waar live presentaties kunnen worden gegeven
  • Brochures, flyers en visitekaartjes bestellen
  • Netwerkbijeenkomsten opzoeken die interessant zijn
  • Beurzen opzoeken waar je je diensten of producten kunt profileren
  • Voorbereiden beurs
  • Banners en flyers laten ontwerpen en bestellen
  • Eigen presentaties en bijeenkomsten organiseren
  • Zalen boeken, uitnodigingen versturen, alle facilitaire zaken regelen
  • Promotiekalender bijwerken en deadlines bewaken

 

 

Communicatie

 

  • Teksten schrijven (website, brochures, nieuwsbrieven, blogs, social media posts)
  • Teksten redigeren
  • FAQ vragen schrijven, bijhouden en op de website plaatsen
  • Standaard lay-out maken voor alle documentatie (huisstijl)

 

 

Financiën

 

  • Bonnen verzamelen en registreren
  • Facturen en bonnen inboeken
  • Facturen opstellen en versturen
  • Aanmaningen opstellen en versturen

 

 

button_end_ja-ik-ben-er-uit_regelbrein